Miért érdemes reklámfilmeket készíteni?
A reklámfilmek nagyszerű eszközök a vállalkozásod népszerűsítésére, bemutatására, vagy a termékeid és szolgáltatásaid eladására. Videók a képek mellett sokkal hatékonyabban vonzzák a figyelmet, mint a szöveges vagy képes hirdetések, és jobban megmaradnak az emberek emlékezetében. Kiemelheted a vállalkozásod egyediségét, értékeit, előnyeit, és meggyőzheted a potenciális ügyfeleket, hogy miért válasszanak téged a versenytársak helyett. Továbbá felhasználhatod a weboldaladon, a közösségi médiában, a YouTube-on, vagy a televízióban is, attól függően, hogy milyen célközönséget szeretnél elérni.
Reklámfilm készítés árak | Mi befolyásolja? | Milyen típusok vannak? | Hol találhatsz szolgáltatót? |
---|---|---|---|
250.000 – több százmillió forint | Forgatókönyv, stáb, helyszín, eszközök, utómunka, jogdíjak | Élőszereplős, animációs, image, referencia, termék, oktató | Online platformok, videós cégek, szabadúszók |
Hogyan készíthetsz reklámfilmeket?
A reklámfilm szerkesztésének több lépése van, amelyeket a következőképpen foglalhatunk össze:
Előkészítés:
Ebben a fázisban meg kell határoznod, hogy milyen célod van a reklámfilm készítésével, milyen üzenetet szeretnél átadni, és kiknek. Ezt követően elkészíted a forgatókönyvet, amely leírja, hogy mi történik a reklámfilm során, milyen szereplők, helyszínek, hangok, zenék, szövegek, grafikák szerepelnek benne. Elkészített forgatókönyv alapján elkészíted a költségvetést, amely tartalmazza, hogy mennyibe kerül a stáb, az eszközök, a helyszínek, a jogdíjak bérlése vagy megvásárlása. Ha szükséges, akkor kiválasztod a szereplőket, a statisztákat, a narrátort, a zenészt, vagy bárkit, aki részt vesz a reklámfilm elkészítésében. Végül megszervezed a forgatás időpontját és helyszínét, és leegyezted a részleteket a stábbal és az érintettekkel.
Forgatás:
Ebben a szakaszban megvalósítod a forgatókönyvet, és leforgatod a reklámfilm jeleneteit. Ehhez szükséged lesz egy kamerára, egy mikrofonra, egy világítórendszerre, és egy rendezőre, aki irányítja a forgatást. Forgatás során figyelned kell arra, hogy a kép és a hang minősége megfelelő legyen, és hogy a szereplők jól adják elő a szövegüket és a mozdulataikat. Ha szükséges, akkor többször is megismételheted egy-egy jelenetet, hogy a lehető legjobb eredményt kapd.
Utómunka:
Az utómunkálatoknál összevágod a leforgatott jeleneteket, és hozzáadsz minden olyan elemet, amit a forgatás során nem tudtál megvalósítani. Ilyenek lehetnek például a speciális effektusok, a színkorrekció, a hangkeverés, a zene, a feliratok, a grafikák, a logók, stb. Ehhez szükséged lesz egy videószerkesztő programra, amely lehetővé teszi, hogy a kívánt formátumban és felbontásban exportáld a reklámfilm végleges változatát.
Milyen eszközökre van szükséged a reklámfilm készítéséhez?
A reklámfilm szerkesztéséhez szükséged lesz néhány alapvető eszközre, amelyek a következők:
Kamera:
A kamera a legfontosabb eszköz, amellyel a reklámfilm képi anyagát rögzíted. Videórögzítő eszközöd típusa és minősége nagyban befolyásolja a reklámfilm hatását és költségét. Ha kezdő vagy, akkor elég lehet egy okostelefon vagy egy digitális fényképezőgép kamera, de ha profibb eredményt szeretnél, akkor érdemes befektetni egy DSLR vagy egy tükör nélküli kamerába, amelyek nagyobb felbontást és jobb képminőséget biztosítanak. Ha mozgóképeket szeretnél rögzíteni, akkor használhatsz egy akciókamerát vagy egy drónt is, amelyek különleges perspektívákat és dinamikus felvételeket tesznek lehetővé.
Mikrofon:
A mikrofon a hangrögzítés eszköze, amellyel a reklámfilm szövegét, zenéjét, vagy háttérzaját rögzíted. Hangrögzítő eszközöd típusa és minősége szintén nagyban hozzájárul a reklámfilm hatásainak és költségének. Ha kezdő vagy, akkor elég lehet a kamera beépített mikrofonja, de ha jobb hangminőséget szeretnél, akkor érdemes beszerezni egy külső mikrofont, amely csökkenti a zajokat és a torzításokat. Hangfelvevő eszközök közül választhatsz irányított, sztereó, vagy nyakkendős mikrofont, attól függően, hogy milyen hangforrást szeretnél rögzíteni.
Világítás:
A világítás a reklámfilm hangulatát és stílusát meghatározó tényező, amellyel a kép fényerejét, színét, és kontrasztját befolyásolod. Megvilágítás eszközei lehetnek természetesek, mint a napfény, vagy mesterségesek, mint a lámpák, reflektorok, vagy színes szűrők. Amikor a fények beállításait tartod szem előtt szükséged lesz egy fényképezőmérőre, amellyel a fényerősséget mérheted, és egy fehéregyensúly-beállítóra,
Milyen típusú reklámfilmeket készíthetsz és választhatsz?
A reklámfilmeket többféleképpen is csoportosíthatjuk, attól függően, hogy milyen technikával, stílussal, vagy céllal készülnek. Leggyakoribb reklámfilm típusok a következők:
Élőszereplős:
Ez a legklasszikusabb reklámfilm típus, amelyben valós szereplők, helyszínek, és tárgyak szerepelnek. Az élőszereplős reklámfilmek előnye, hogy könnyen felkelthetik az érdeklődést, és hitelesen mutathatják be a vállalkozásodat, a termékedet, vagy a szolgáltatásodat. Ennek a típusú videók hátránya, hogy viszonylag drágák és időigényesek lehetnek, hiszen szükség van stáb, szereplő, helyszín, eszköz, és jogdíj bérlésére vagy megvásárlására.
Animációs:
Az animáció készítés választása esetén,a képi anyag teljesen vagy részben számítógéppel készül. Az animációs videók előnye, hogy nagyobb kreativitást és szabadságot tesznek lehetővé, hiszen bármilyen karaktert, helyszínt, vagy történetet megalkothatsz. Ezeknek a videóknak a hátránya, hogy szükség van speciális szoftverekre, hardverekre, és szakértőkre, akik elkészítik az animációt, ami szintén költséges és időigényes lehet.
Image:
Ez a reklámfilm típus, amelynek a célja, hogy a vállalkozásod imázsát, értékeit, küldetését, vagy filozófiáját mutassa be. Az image reklámfilmek előnye, hogy erősíthetik a márkád ismertségét és elkötelezettségét, és megkülönböztethetnek a versenytársaktól. Az Image videó hátránya, hogy nem feltétlenül növelik közvetlenül az eladásokat, és nehezebb mérni a hatásukat.
Referencia:
A referencia típusú videó, amelyben a meglévő vagy potenciális ügyfeleid véleményét, tapasztalatát, vagy elégedettségét mutatod be. Referencia reklámfilmek előnye, hogy növelhetik a bizalmat és a hitelességet, és meggyőzhetik az új ügyfeleket, hogy miért válasszanak téged. Azonban hátrányuk között előfordulhat, hogy szükség van valós és hiteles ügyfelekre, akik hajlandóak részt venni a reklámfilm készítésében, ami nem mindig könnyű.
Termék:
A termék stílusú videó, amelyben a termékedet vagy szolgáltatásodat mutatod be, és kiemelsz egy vagy több funkciót, előnyt, vagy hasznot. Termék reklámfilmek választása esetén, azok közvetlenül növelhetik az érdeklődést és az eladásokat, és bemutathatják, hogy miben különbözöl a versenytársaktól. Termék típusú reklámanyagok hátránya, hogy unalmasak vagy sablonosak lehetnek, ha nem találod meg a megfelelő hangvételt, stílust, vagy üzenetet.
Oktató:
Az edukatív jellegű tartalom, amelyben valamilyen hasznos információt, tanácsot, vagy tippeket adsz a nézőknek, amely kapcsolódik a vállalkozásodhoz, a termékedhez, vagy a szolgáltatásodhoz. Az oktató reklámfilmek előnye, hogy felépíthetik a szakértői státuszodat, és segíthetik a nézőket a problémáik megoldásában de nem feltétlenül ösztönzik a vásárlást, és hosszabbak lehetnek, mint a többi reklámfilm típus.
Hol találhatsz szolgáltatót, ha nem akarsz magad foglalkozni a reklámfilm készítéssel?
Ha úgy döntesz, hogy nem akarsz magad reklámfilmeket készíteni, akkor több lehetőséged is van, hogy megtaláld a megfelelő szolgáltatót, aki elvégzi helyetted ezt a feladatot. Legnépszerűbb lehetőségek a következők:
Online platformok:
Az online platformok olyan weboldalak, ahol különböző szolgáltatásokat kínálnak, köztük reklámfilm készítést is. Gyorsan és egyszerűen találhatsz szolgáltatót, aki megfelel a követelményeidnek, a költségvetésednek, és a határidődnek. Ugyanakkor nem mindig garantálják a minőséget, a megbízhatóságot, és a biztonságot, és nem mindig tudsz személyesen kommunikálni a szolgáltatóval. Néhány példa az online platformokra: Fiverr, Upwork, Freelancer.
Videós cégek:
A videós cégek olyan szakosodott vállalkozások, akik reklámfilm készítéssel foglalkoznak. Magas színvonalú és professzionális reklámfilmeket készítenek, amelyek megfelelnek a legújabb trendeknek és elvárásoknak. Ezek a filmek általában drágábbak, mint az online platformok, és nem mindig rugalmasak a változtatásokkal vagy a különleges kérésekkel. Néhány példa a videós cégekre: Videopixie, Sandwich Video, Demo Duck.
Szabadúszók:
A szabadúszók olyan egyéni vállalkozók, akik reklámfilm készítéssel foglalkoznak. Olcsóbbak, mint a videós cégek, és rugalmasabbak, mint az online platformok, ugyanakkor nem mindig rendelkeznek a megfelelő tapasztalattal, eszközökkel, vagy referenciákkal, és nem mindig tartják be a határidőket vagy a megállapodásokat. Néhány példa a szabadúszókra: Behance, Dribbble, Vimeo.
Összefoglalás
Ha szeretnéd kipróbálni magad a reklámfilm készítés világában az nagyszerű módja annak, hogy felhívjuk a figyelmet a vállalkozásunkra, a termékünkre, vagy a szolgáltatásunkra, és növeljük az eladásainkat.
Legutóbbi hozzászólások