Rétegek kezelése

Az animáció készítő program sorozat második fejezetében a rétegekről és kezelésükről lesz szó. A program, amit használok továbbra is a Moho Pro lesz. Megtudod vásárolni is de kezdésnek azt javaslom töltsd le a próbaverziót a hivatalos weboldalról, amit 30 napig tudsz ingyenesen használni.

Ha nem olvastad az animáció készítő program sorozatáról szóló első részt, javaslom kezdd azzal, majd térj át ennek a cikknek az olvasására.

A korábbi projektedet, amit elmentettél készíts róla egy másolatot és nyisd meg a .moho végű projekt fájlodat.  Lényeg nyiss meg egy olyan fájlt, amivel korábban már dolgoztál, rajzoltál egy-egy alakzatot, vektor pontokkal láttad el és egyesítettél legalább két alakzatot.

Ha megnyitottad a fájlodat elsőre előfordulhat, hogy az áttetsző rajz nem látszódik, csak azok a vonalak és pontok, amit számítógépen rajzoltál meg.

Ilyenkor nem kell megijedne, csak importáld be újra a File->Import->Tracing Image menüponttal.

Szuper, látod is az újraimportált áttetsző rajz illeszkedik az alakzatokhoz és vektorpontokhoz, amit korábban rajzoltál.

import tracing image

Térjünk rá a rétegek kezelésére és rendszerezésére a további munkálatok során. Az előző fejezetben egy kicsit kitértem rá, láthattad hogy a réteg panel a kezelőfelület jobb oldalon lent található.

A rétegek még átláthatóbbá teszem, ehhez menj a Window->Docking->Layers panelre. 
A Docking funkcióval egy-egy panelt behelyezel egy adott területre fixen, az „undocking-al” ha kiveszed a pipát előtte, „kiszabadítod” az adott panelt a fix helyéről, így nagyobb területen látod az egyes funkciókat.

docking layers
undock layer

Tervezés

Mielőtt tovább rajzolnád Songokun az egyes pontokat vegyük sorra mi mindennel fogsz foglalkozni. Nem fogok minden ponton végig menni, de néhány ötlet erejéig vegyük át mi az, ami segít a rétegek kezelésénél.

Ha megnézed Songokunak az energiagömbje egyetlen rétegen látható jelenleg. Természetesen adhatsz még több alakzatot vagy rajzod ugyanarra a rétegre, egy aura, másik energiagömb.

Azonban túl sok alakzat együttes használata ugyanazon a rétegen egy idő után már zavaró lehet. Éppen ezért bármikor, amikor új alakzatot, másik gömböt készülsz rajzolni praktikusabb lesz azt egy külön rétegen kezelned.

Réteg panelen bal fent, hozzá tudsz adni a munkádhoz új réteget a New Layer funkcióval. Kiválasztását követően láthatod számos réteg típus közül válogathatsz.

új réteg

DuplicateLayer-t mellette találod a réteg duplikálását, másnéven egy meglévő rétegnek az újramásolását.

  1. pontnál létrehozhatsz ReferenceLayer-t a Pro verziók használóinak van, amivel hivatkozhatsz más rétegekre objektumokra.

A negyedik pontnál látod a rétegek törlése gombot, DeleteLayer.

Mellettük találsz 3 pontot ,ahol a rétegek beállításait – LayerSettings tudod módosítani.

LayerComps, lesz az utolsó gomb, ahol a Pro felhasználók tudnak létrehozni egy új rétegtömböt.

Továbbá a rétegeknek a láthatóságát tudod szabályozni úgy, hogy a réteg előtti két „szemgolyóra” rákattintasz. Ha nincs kijelölés alatt és a szemgolyók eltűnnek akkor elrejtheted az adott rétegedet. A léptetővel a rétegek sorrendjét illetve tőle jobbra a réteg alapértelmezett színezetét és a méretezést is beállíthatod.

A réteg tulajdonság oszlopainak szélét szabadon állíthatod, mint egy excel táblázatban.
Továbbá kommenteket és címkéket a Moho Pro felhasználói elhelyezhetnek egy –egy emlékeztetőként egy adott ponthoz.

réteg szűrő

A rétegek fölött van szűrő, aminek a segítségével kereshetsz és szűrhetsz a meglévő rétegeid között, ha egy idő után rengeteg különböző alakzatod van.

Kattints két bal egér gombbal az egyik rétegedre és nézd meg a beállításokat.

Egy bal egér gombbal átnevezheted a Layer 1, Layer 2-öt egy érdemesebb névre, ami kapcsolódik a rajzodhoz, munkádhoz.

Új rétegek hozzáadása

Hozz létre új rétegeket , amelyek valamilyen formában Songoku-hoz kapcsolódnak. Az első teendő az lesz, hogy szétválaszd két különböző rétegre Songoku tenyerét és az energiagömböt. A további lépéseknél Songoku tenyerét egyenlőre nem fogom alkalmazni, mást fogokegyesíteni az energiagömbbel. Az előzőkben ismertetett alakzatok egyesítése példaként jól szolgált de az animáció további részeiben nem mutatna jól Songoku tenyereit ezzel a módszerrel animálni.

Éppen ezért a gömböt más alakzattal fogom egyesíteni, egy-egy villám effekttel, amit megrajzolok külön.

Rajzolok egy kis energiagömböt a nagy belsejébe, és villámokat a gömb tetejére és aljára. Ezután egyesítem az alakzatokat és duplikálni fogom a réteget.

gömb_1

A legegyszerűbb mód az, ha a meglévő rétegedet duplikálod és átnevezed az egyiket Felső alakzatra (nagy energiagömb+felső villámok), a másikat Alsó alakzatra (kis energiagömb+alsó villámok).

A felső villámokat kapcsolom össze a nagy energia gömbbel, az alsó villámokatpedig a kis energiagömbbel.

Itt az ideje, hogy az egyes rétegeken csak a megfelelő alakzatok szerepeljenek. A felső rétegről el kell távolítani az alsó villámokat és a kis gömböt, míg az alsó rétegről a felső villámokat és a nagy energiagömböt.

rétegek

Rétegek szétszedése

Válaszd ki egyenként a rétegeket, használd a TransformPoints eszközt és jelöld ki a nem odaillő alakzatokat, majd nyomd le a Delete billentyűt. Ismételd meg ugyanezt a másik rétegnél is.

Szuper, most visszaellenőrizheted mindegyik réteg előtt a szemgolyókkal, hogy az az alakzat látszódik, amit megakarsz jeleníteni.

Amire figyelned kell alapesetben azzal az alakzattal tudsz csak foglalkozni, amelyik réteged ki van jelölve. Ha másik olyan alakzatot is akarsz módosítani, ami nem az aktuális rétegeden szerepel használd a következő műveletet: tartsd nyomva az Options billentyűt és kattints a másik alakzatra.

rétegek-kezelése

Karok átrajzolása

A következő lépés Songoku kezeinek az átrajzolása. A kezei átrajzolását egy új rétegen kezd el. Hozz létre egy új réteget és a listából válaszd a VectorLayer-t.A létrehozott új réteget nevezd is át.

Válaszd az alakzatokat vagy a szabadkezes kijelölést és rajzold át Songoku karjait. Jobb szélen a Style-nál a színeknél válasz a karokra „bőrszínt”. A vonal vastagságát is módosíthatod 4-re vagy kevesebbre a színek alatt a width menüponton.

Lépj át a TransformPoints-ra és rajzold át rendesen az alakzatokat. Az átrajzolást követően az alakzatok eltakarhatják egymást. Ügyelj a rétegeknél a sorrendre, hogy amit nem akarsz láttatni az legyen az elsődleges rétegeid mögött, így nem lesz semmi sem takarásban.

Ha zavaróan sok az alakzat a View->ShowTracing Image menüt be és kitudod pipálni a jobb átláthatóság kedvéért.

csoport neve

Rétegek csoportosítása

Az idő előrehaladtával egyre több rétegekkel fogsz majd dolgozni, így azokat érdemes lesz csoportosítani a könnyebb munka végett.

Csoportosításhoz kattints a New Layer -> Group feliratra. Megfog jelenni egy új mappa, amit átnevezhetsz és a meglévő rétegeidet bele másolhatod.

Az összes réteg kijelöléséhez kattints az első rétegedre, nyomd le a Shift gombot majd kattintsd az utolsóra . Most hogy mind kivan jelölve egyszerűen csak bal egér gombbal helyezd át a gyűjtőmappádba. Természetesen egyesével is kijelölheted és behúzhatod a gyűjtőmappádba.

Ha becsukod a gyűjtőmappád minden réteged ugyanúgy benne lesz de nem fog látszódni.
Ha gyűjtőmappád előtti szemgolyót kiveszed akkor a mappán belül lévő összes réteget elrejted, amiket visszatudsz állítani egyesével vagy a szülőkönyvtár bepipálásával egyszerre.

Ezek voltak az alapműveletek a rétegek kezelésénél. Az animáció készítő programokról van egy rövid áttekintő, hogy a MohoPro-n kívül még milyen programokat választhatsz. Animáció készítéssel és más videó szerkesztéssel kapcsolatos többi cikket a témaköröknél vagy a bejegyzés alján is olvashatsz.  A Moho-ban bemutatott műveleteket egy következő cikkben fogom folytatni.

Animáció készítés Moho Pro-val

Animáció készítés a Moho Pro programmal Bevezetés Mi az animáció, miért fontos, milyen típusai vannak Mi a Moho Pro, miért jó választás az animációk készítéséhez, milyen előnyei vannak más programokkal szemben Mi a cikk célja, mire fogunk kitérni, milyen eredményt...

A legjobb 3D animációs programok 2024-ben

A legjobb ingyenes 3D animációs programok 2024-ben Ha szeretnél lenyűgöző 3D animációkat készíteni, nem kell feltétlenül mélyen a zsebedbe nyúlnod. Vannak olyan ingyenes szoftverek, amelyek lehetővé teszik, hogy kreatív módon kifejezd magad, és elkészítsd a saját 3D...
Mi az a vektoros logó? A vektoros logó egy olyan grafikai ábrázolási módszer, amely matematikai egyenletek alapján 2D pontokból, görbékből és vonalakból álló logót hoz létre. Tetszőleges méretre lehet nagyítani vagy kicsinyíteni, anélkül, hogy romlana a minősége vagy...

Synfig animation studio letöltés ingyen

Ez a cikk bemutatja, hogy miért érdemes kipróbálnod a synfig animation studio programot, amely egy ingyenes és nyílt forráskódú 2D animációs szoftver. A cikkben megismerheted a  program legfőbb funkcióit, előnyeit és hátrányait, valamint azt, hogy hogyan töltheted le...

Animáció készítő program | Moho Pro

Moho Pro Animáció készítő programok közül a Moho Pro lesz a segítségemre. A cikkben írok arról, hogyan tudod a Moho Pro segítségével: megtanulni a kezelőfelületen található fontosabb menüpontokat képeket importálni ,amelyet később animálni is tudsz megismerkedsz a...

Logó tervezés

Logó tervezésekor számos fontos tényezőt kell figyelembe venni annak érdekében, hogy a végeredmény egyedi, megjegyezhető és az adott vállalkozás személyiségét tükröző legyen. Az alábbiakban összegyűjtöttem néhány lépést és fontos szempontot a sikeres logó tervezéshez:...

Animált banner készítése

Mi az a banner? Banner-nek szoktak nevezni egy olyan plakátot képes, grafikai anyagot, ahol egyidejűleg megjelenhet a fotó, képi és grafikai elemek mellett szöveges tartalom is. Grafikai képes hirdetésekhez szoktál alkalmazni, ahol több különböző méretű négyzetből...

Animáció készítés

Animáció Készítése: Moho és Egyéb Programok Az animáció készítése izgalmas és kreatív folyamat, amely lehetővé teszi számunkra, hogy képeinket életre keltve meséljünk el történeteket. Ebben a cikkben részletesen kifejtjük az animáció készítése folyamatát, és...

Fotó animáció készítése

Fotó Animáció Készítése: Lépésről Lépésre, Útmutató   A digitális korszakban élve számos lehetőség áll rendelkezésünkre a kreativitás kibontakoztatására, és a fotó animáció készítése egy izgalmas terület, mely lehetővé teszi, hogy statikus képeink életre...
Share This
Share via
Copy link